Sivut

torstai 31. joulukuuta 2015

MUN RATSASTUSVARUSTEET

Moikka!

Nyt aattelin esitellä täällä blogissa mun kaikki ratsastusvarusteet. En kerro enkä edes muista niiden mitään hintoja tai merkkejä, mutta näytän vaan mitä kaikkea ratsastusvarusteita mulla on. Aloitetaan:



Mulla on kahet ratsastussukat. Nuo tummemmat oon ostanu Kärkkäiseltä ja nuo toiset Hööksistä.


Tuossa on mun ratsastushousut, joilla mää ratsastan. Nuo on mun kaverin vanhat, niin en tiiä mistä nuo on ostettu.



Tuossa on mun vähän likanen turvaliivi...:D Tuo on mulle vähän iso koska tuo on ostettu mun isosiskolle, mutta nyt se on mun oma.



Tuossa on mun (taas likaset.. :D) talviratsastushanskat. Noissa on siis sillee niinku peukalo ja pikkusormi erissä ja muut sormet samassa sellasessa "alueessa". En tiiä yhtään mistä nuo on ostettu, koska nuokin on aika vanhat.



Tuossa on mun ratsastuskypärä. Tuo on sellanen ihan perus, tossa ei oo mitään "kiristyksiä" eikä mitään sellasia ;)



Tuossa on mun talviratsastuskengät. Nuo on (yllättäen..:D) vähän likaiset, yritin kyllä vähän puhdistaa niitä ;)


Tuossa on mun ratsastussaappaat. Mää en käytä noita vielä oikein koskaan, koska nuo on vielä mulle vähän isot (nuokin siskon vanhat)

Mulla on vielä sellaset (ei talvi) ratsastushanskat ja sellaset mustat perus ratsastushousut, jotka on mulla yleensä vaan sillon ku teen tallitöitä, eli en ratsasta niillä, mutta niistä en nyt saanut tänne kuvaa. Mutta tuossa tais olla muuten mun kaikki ratsastusvarusteet. Ajattelin muuten jonakin päivänä koittaa saada tänne blogiin jotain videota, vaikka jotain My Day:tä ja jos en saa niin teen sen sitten varmaan kuvina. Mutta tää postaus oli nyt tässä, moikkaa!

tiistai 29. joulukuuta 2015

JOULULAHJAT

Moikka!

Nyt on joulu mennyt jo ohi ja ihan kohta on jo vuosi 2016! :) Mutta tässä postaukessa ajattelin esitellä mun joululahjat, mitä siis tuli aika paljon :) Mutta aloitetaan  ilman suurempia höpötyksiä;



Mää sain tuollasen hevoskirjotusalustan, mitä olin aika paljon toivonutkin :) Tuo oli siis tosi kiva! :)


Sitten sain The Body Shopin tuollasia pakkauksia. Noistakin tykkäsin tosi paljon, nuo tulee kyllä käyttöön! :)


Sitten sain kaks tuollasta lyijytäytekynää ja niihin lyijyjä. Ja sitten tuollasen vihon, josta tuli mun uus päiväkirja :)


Sitten sain myös tuollasen hevosrotukirjan. Tuokin oli tosi kiva lahja :)


Sitten sain huulirasvan ja -kiillon. Nuokin oli tosi kivoja lahjoja :) (Mää en tiiä onko mitään järkeä laittaa aina että "tuokin oli tosi kiva lahja", koska kaikki lahjat oli mun mielestä kivoja :D)


Sitten sain myös tuollasen harjan, jota olin myös toivonut. 


Ja sain myös 2016-vuoden seinäkalenterin. Pitäs vielä keksiä tuolle paikka mihin laitan tuon :)

Tuossa oli mun kaikki joululahjat, josta sain kuvan. Koska sain myös säkkituolin, T-paidan, paidan, sukkia, hupparin ja housut, mutta en saanut niistä tänne kuvia, koska ne kuvat oli niin huonolaatuisia ja niissä oli sellasia outoja palloja :/

Ihan pian (toivottavasti tän vuoden puolella) tulee muuten se "Mun ratsastusvarusteet"-postaus. Mutta lopetan tän postauksen tähän, moikka!

maanantai 21. joulukuuta 2015

"KOLME YÖTÄ JOULUUN ON..." ♪

Moikka!
 
Aika on mennyt kauheen nopeesti, tuntuu että ihan vasta oli viime joulu, vaikka siitä on jo melkein vuosi. Mutta nyt on enää kolme yötä jouluun. Toivottavasti tulee lunta paljon ja sitten tulis pakkasta niin jäis lumet maahan. Nyt on vähän nuo lumet sulanu ja muutenkin on 3 astetta plussan puolella, että en tiiä pysyykö nuo lumet maassa. Toivotaan ainakin että tulee valkoinen joulu :)

 Valitettavasti (taaas) tulee vaan tällästä postausta missä ei oikein oo mitään aihetta, mutta lupaan tehdä tässä lähiaikoina "Mun ratsastusvarusteet"-postauksen, jossa siis esitelen mun kaikki ratsastusvarusteet. Ja joulun jälkeen tulee myös joululahjojen esittelypostausta (jos nyt edes saan lahjoja...;)). Aion myös joskus, kunhan jaksan kuvata koko päivän (..), niin tehdä sellasen "Päiväni kuvina" postauksen. Muistakaa ehdotella postausehdotuksia tuonne kommentteihin ja laittaa muutenkin kommenttia, että niistäkin saan vähän inspiraatiota tehdä enemmän postauksia. Ajattelin myös sitten joskus, kun mulla on vähän enemmän lukijoita (jos niitä ees koskaan tulee..) niin tehdä kysymyspostauksen, johon voi sitten laittaa kysymyksiä joihin sitten vastailen. Tai itse asiassa voitte jo nyt laittaa mulle kaikkia kysymyksiä joihin sitten kun niitä on tarpeeksi niin yritän vastailla. 




perjantai 20. marraskuuta 2015

SYKSY & KUULUMISIA

Moi! Tää postaus on nyt tällänen lyhyt kuulumispostaus, mutta yritän saada tehtyä vähän laadukkaampiakin postauksia tässä mahdollisimman pian. Nyt on siis perjantai ja mulla loppu tänään kahelta koulu, mutta mulla alko vielä kolmelta kokkikerho joka loppui puoli viideltä niin pääsin kotiin vasta vähän ennen viittä. 

Koulun jälkeen tein vaan kaikki perusjutut (välipala, läksyt yms.) ennen ku aloin kirjottamaan tätä postausta. Tänään en aio tehdä mitään kummallisempaa ja huominenkin on varmaan aika perus päivä, meen ehkä mun kaverille :) Nyt mulla on just niitä ihan perus päiviä, joten älkää ihmetelkö jos nyt ei tuu postauksia kauheen useasti...


Mää ite oon tosi sellanen jouluihminen ja ootan aina joulua ihan innoissaan ;) Tiiättekö sen jouluisen tunnelman esim. jouluaattona ja muutenkin joulun lähellä, se on vaan tosi siistiä ku tulee joulu. Mutta se on tosi masentavaa ku on vaan tällästä pimeetä ja märkää, miksei sitä lunta voi tulla?? Ei siihenkään oo enää ku kuukausi ja 4 päivää (jos nyt oikein laskin..), toivottavasti edes sillon on lunta.. Aika on menny hirveen nopeesti, tuntuu että ihan vasta oli viime joulu ja uusi vuosi yms.? :O

Mutta tää postaus alkaa olla jo aika lopussa, muistakaa laittaa kommenttia tuonne alas ja laittakaa teidän mielipidettä näistä postauksista, mun blogin ulkonäöstä, näistä tän blogin kuvista ja muutenkin tästä blogista. Muista myös kertoa mielipiteesi postauksen alla oleviin "arvosteluihin". Mutta meen nyt soittamaan pianoa, joten moikkaa!



lauantai 17. lokakuuta 2015

HÖPÖTTELYÄ

Pahoittelen heti alussa kuvatontonta postausta. Halusin vain tulla kirjoittamaan tänne, mutta mulla ei oo nyt mitään kuvamateriaalia. Lupaan ettei tälläiset kuvattomat postaukset toistu, koska tiedän itse että näitä ei ole niin kiva lukea, kuin postauksia jossa on kuvia. Tulipas pitkä höpötys heti alkuun ;)

Moikka!

Tänään päätin tulla tänne blogiin vaan höpöttelemään kaikkea ja kuten jo alussa sanoin ja varmaan huomaattekin että tässä postauksessa ei ole kuvia. Mutta siis nyt on alkanut syysloma, joka on mun mielestä tosi kiva juttu kun ei tarvi aina herätä puoli seitsemän aikaan tylsään herätykseen ja voi vielä heräämisen jälkeenkin jäädä vaan makaamaan sänkyyn, eikä tarvitse heti nousta. 

Mää aion lähtä nyt syyslomalla junalla mun mummulaan siskon ja veljeni kanssa. Lähetään sinne maanantaina ja tullaan vissiin lauantaina, ei olla vielä varmoja. Sitten loppusyysloman jota ei kuyllä enään oo kauan sitten jäljellä, niin aion olla vaan kotona. 

Tänään aion muuten mennä yhden kaverini kanssa ratsastamaan läheiselle tallille jossa me kumpikin käymme ratsastamassa. Mutta tää höpöttelypostaus tais olla nyt tässä, moikka ja hyvää syyslomaa kaikille!

tiistai 13. lokakuuta 2015

OSTOKSIA & KUULUMISIA

Moi!

Nyt tulee postausta, jossa kerron vähän mun kuulumisia. Nyt vähän aikaa kaikki kuvat täällä blogissa on otettu mun kännykällä, eli ne ei oo kauheen laadukkaita, mutta pakko kuvata kännykällä koska kamera on rikki. 

Nyt on siis tiistai. Tänään mulla loppui koulu jo yhdeltätoista niin pääsin aikasin kotiin. Mulle tuli yks mun kaveri ja se lähti kolmen aikaan. Sitten joskus neljän aikaan lähdin yhden mun toisen kaverin kanssa kirpputorille ja muutenkin kauppaan. Sieltä mulla tarttu mukaan rannekello, kukkaro ja pompuloita.



Ostin tuollasen pikkukukkaron, koska se oli niin söpö :3 Se maksoi 3,90€



Sitten ostin tuollasia minipuhelinlankapompuloita (pitkä sana?), koska mun pompulat katoaa aina jonnekki, joten mää tarvin tollasia. Nuokin makso 3,90€



Sitten ostin vielä tuollasen söpön pöllökellon :3 Huomaa että tykkään pöllöistä... ;) Mutta tuo on tosi kiva tuollanen musta ja hintaa tuolla oli 10€

Tuossa mun kaikki tämän päivän ostokset ja lopetan tän postauksen nyt tähän, koska mun pitää mennä siivoomaan, pakkamaan reppu ja ja ja... Joten moikkaa!!!

lauantai 26. syyskuuta 2015

ASIOITA JOISTA TYKKÄÄN

Moikka!

Nyt päätin tulla taas koneelle kirjottamaan postausta, vaikka ei olla vieläkään saatu meijän kameraa korjattua, joten ei oo siis vieläkään uusia kuvia. 

Mutta tänään ajattelin tehä postauksen, jossa kerron asioita joista tykkän. Eli siis nää asiat on jotain sellasia ihan perusjuttuja, mutta kuitenki mun mielestä jotenki tosi kivoja. Mutta mennään nyt asiaan;

Puhtaat lakanat Se on vaan jotenki niin kiva tunne ku tietää että kohta saa mennä nukkumaan puhtaisiin lakanoihin. Ne on vaan jotenki sellaset ihanan kovat tai sellaset oudot, ymmärrätte varmaan? ;)


♥ Uudet vaatteet Se on jotenki tosi kivaa ku ostaa jonku kivan vaatteen tai vaikka kengät ja sitten ku käyttää niitä ekan kerran niin se on jotenki tosi hauskaa.

Ratsastus Mää oikeesti rakastan ratsastusta! Se on varsinki tosi kivaa jos se hevonen tottelee sua ja tekee sillee hienosti (mulla ei kyllä voi vielä mitenkään hirveen hienosti tehä mitään ku en osaa vielä ratsastaa mitään hirveen hienoja juttuja...;) sen mitä pyydät siltä niin tulee sellanen kiva fiilis ♥


♥♥


Onnistuminen Se on kans tosi kivaa jos on kauan yrittäny jotain juttua, ei sen tarvi olla ees mikään iso juttu, mutta se on kuitenki tosi kivaa ku onnistuu jossain asiassa.

♥ Kaverit Kavereiden kanssa on tosi hauskaa viettää aikaa ja tehdä jotain sellasta, mistä kumpikin tykkää.

No niin, tää postaus alkaa olla nyt tässä. Tää oli vähän erilainen postaus mitä yleensä teen, mutta ei se mitään haittaa, eihän?

Laittakaa kommenttia, koska niitä on niin mukava lukea, varsinki jos ei saa yleensä kauheen paljon mitään kommentteja. Ja laittakaa myös tuonne kommentteihin postausehdotuksia, niin voin niitä sitten aina joskus toteutella. Ja muuten nyt aion aika lähiaikoina tehdä My Dayn ihan kuvina, koska oon nyt löytäny sen johdon millä saan kännykästä kuvia koneelle, niin sillä voin sitten vähän kuvailla. 

Mutta moikkaaa!!

sunnuntai 30. elokuuta 2015

HILJAISELOA

Moikka taas!

Nyt tulin ilmoittamaan tänne blogiin, että pidän nyt pientä taukoa bloggaamisesta, koska kamera on ollut rikki, niin ei oo oikein saanu tänne mitään kuvamateriaalia niin ei sitten oo innostusta kirjottaa joka postausta ilman kuvia.


Sori tuo laatu...
Mutta siis alan sitten taas (toivottavasti ;) vähän aktiivisemmin bloggaamaan tänne, mutta nyt siis on taukoa siihen asti, että saadaan taas kamera kuntoon.

Mutta tää postaus oli vaan tällänen pikainen infopostaus, joten moikka!!

lauantai 8. elokuuta 2015

KESÄN OSTOKSIA

Moikka!

Nyt tulee tällästä ostospostausta, mutta alkuun eka vähän infoa. En teekkään toista "Viron matka"-postausta, koska en muista siitä matkalta oikein enää mitään, olis pitäny kirjottaa ne jo aikasemmin, mutta en oo millään kerenny. Mutta teen kuitenki sieltä ostosten esittelyä ja muutenki kaikkia kesällä ostettuja juttuja, vaikka en oo hirveesti ostellut mitään, mutta silti.

Mutta mennään nyt niihin ostoksiin;



Ostin tuollaset valkoset tennarit, jostain urheilukaupasta Virosta. En muista sen nimeä, mutta se kauppa oli kuitenki siellä Ülemistessa. Nuo maksoi 18 euroa.


Sitten ostin sukkia, koska mää ainaki tarvin sukkia, koska mun sukat aina jotenki katoaa jonnekki :D Mutta nuo villasukat ostin jostain käsityökaupasta, että on talvella sitten valmiina ;) Ja ne muuten maksoi 10 euroa. Sitten ostin vielä kolme tavallista sukkaparia. En saa niistä nyt tähän kuvaa koska se kuva katos jonnekin... Ostin ne Seppälästä ja ne makso yhteensä 3€.


Sitten ostin tuon paidan taas sieltä Virosta H&M:stä ja tais maksaa 10€. Se on tollanen ihan tavallinen, mutta se on takaa vähän pidempi kuin edestä.



Ja nyt ei enää mikään vaateostos vaan tuollanen kasvojen puhidstusgeeli. Ostin tuon ihan Suomesta jostain sellasista perus maerketista. Se makso 4.25€.

Tuossa oli nyt kaikki ostokset ja kuten näitte, en oo ostellut todellakaan mitenkään paljon, mutta halusin silti tehä tälläsen esittelypostauksen. Mutta moikka!!

keskiviikko 29. heinäkuuta 2015

VIRON MATKA osa 1

Moikka!

Eli me oltiin siis päivät 16.7.-22.7.2015 Virossa. Tajusin just että en ees kuvaillu siellä paljon kameralla, koska kuvasin suurimmaksi osaksi kännykällä, mutta en voi ladata niitä tietokoneelle, koska se johto millä ne ladataan, on hukassa... Kirjotan nyt joka päivältä jonku suht. lyhyen selostuksen kuvien kanssa joita mulla ei nyt sitten hirveesti oo.

16.7.2015. torstaina oltiin siis vielä aamulla kotona ja herätys oli aika aikasin, 5.30 ja lähettiin ajamaan Helsinkiin päin joskus 6.30-7.00 (en muista tarkalleen viikon takaa). Laiva lähti siis 16.30 Helsingin satamasta. Ja se oli perillä joskus puoli seitsemän aikaan. Me etittiin Virossa aika kauan sitä paikkaa minne oltiin menossa, mutta kyllä me se sitten lopulta löydettiin :) Eli siis mentiin meijän tuttujen asuntoon mikä on siellä Virossa. Ja siis mulla ei oo ekalta päivältä yhtään kuvaa muuta ku kännykässä, joten pahoittelut siitä.

17.7.2015 perjantaina lähettiin jo aika aamulla etsimään Tallinnan vanhaan kaupunkiin. Ei löydetty sinnekään ihan ongelmitta, mutta päästiin kuitenkin sinne. Ja vielä yhtäkkiä alko sataan ihan kaatamalla, niin sekin vielä hankaloitti sen paikan löytämistä. Siellä vanhassa kaupungissa syötiin ja kierreltiin siellä. En muistaakseni ostanut sieltä mitään.






Sitten ku tultiin takas sieltä vanhasta kaupungista, niin "levättiin" vähän aikaa ja sitten lähettiin yhteen kauppakeskukseen. Sen nimi tais olla Ülemiste. Ostin sieltä paidan ja kengät, mutta en laita vielä niistä mitään kuvaa, koska teen ostostenesittely postauksen vähän myöhemmin.

18.7.2015 lauantaina me lähettiin joskus aamupäivällä ajamaan Pärnuun yhteen majataloon, minkä nimi oli Männiku. Oltiin siellä siis kolme yötä. En muista mitä tehtiin sinä päivänä, mutta ei varmaan kovin ihmellistä.

Lopetan nyt tän Viron matkan ekan osan. Ens postaus on varmaan ostosten esittely ja sitten osa 2, tai sitten laitan ne samaan postaukseen, en tiiä vielä.


Moikka!!

perjantai 24. heinäkuuta 2015

HAASTE

Moi!

Kattelin tänään kaikkia blogeja ja näin siellä tälläsen haasteen ja päätin sitten tehä sen vaikka kukaan ei oo mua haastanu, ihan sama. Tällä ei varmaan oo mitään nimeä, en ainakaan mää tiiä sitä vaikka oliski niin laitoin vaan "haaste". Mutta alotetaan vaan: 

Haasteen ohjeet:

1. Pitää kertoa 11 outoutta/totuutta itsestään.
2. Pitää vastata haastajan (tässä tapauksessa vastaan sen blogin kysymyksiin, josta löysin tämän, eli Lotan blogista) 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 uutta kysymystä uusille haastetuille. 
4. Pitää kertoa kenet haastoi. 
5. Ei takaisin haastamista. 

11 outoutta/totuutta minusta:

1. Tykkään lukea paljon ja tällä hetkellä lempikirjasarjani on Neiti Etsivä.
2. Tykkään pitää huoneeni yleensä siistinä
3. Harrastan ratsastusta ja pianonsoittoa.
4. Syntymäpäiväni on 4.3.2005.
5. Huoneeni on tällä hetkellä remontissa. 
6. Olen menossa ens vuonna neljännelle luokalle.
7. Meillä on kolme kissaa.


<3
8. Minulla on kaksi siskoa ja yksi veli.
9. Asun Pohjois-Pohjanmaalla.
10. Todistuksessa mun keskiarvo oli 9,3.
11. Kuvaan tänne blogiin SONY Cyper-shot kameralla, mutta jotkut kuvat on siskojeni järkkärillä.

11 kysymystä:

1.Minkälainen kännykkä sulla on? Valkonen Samsung galaxy trend plus.
2.Kuinka pitkä koulumatkasi on? Vähän yli neljä kilomertiä.
3.Millä kuljet sen? Pyörällä
4.Mihin maahan haluaisit matkustaa? Islantiin, koska haluaisin uida kuumissa lähteissä ;D
5.Mikä on lempikouluaineesi? Mää tykkään melkein kaikista, mutta ehkä matikka.
6.Suosikki vuodenaika? Kesä
7.Oletko hevoshullu? Olen!!
8.Kuinka pitkä olet? Noin 148cm.
9.Oletko käynyt ulkomailla? Olen 
10.Mikä on lempiviikonpäiväsi? Maanantai tai lauantai, ehkä lauantai
11. Mikä on eka mieleentuleva asia, jonka olisit halunnut  jättää tekemättä? Se että en uskaltanut hypätä viime uintiviikolla ;DD

11 kysymystä uusille haastetuille:

1.Lempieläimesi?
2.Missä huoneessa olet nyt? 
3.Millä kameralla kuvaat?
4.Mitä harrastat?
5.Lempijuomasi?
6.Minkä merkkinen kännykkä sinulla on?
7.Onko sinulla oma huone?
8.Mikä on eka mieleentuleva asia, jonka olisit halunnut jättää tekemättä?
9.Missä maissa olet käynyt?
10.Minkä niminen oli viimeksi tekemäsi postaus?
11.Omistatko mitään eläintä kokonaan yksin? Jos omistat, mitä?

Haastetut:

www.bellahottis.blogspot.com 
En keksi muuta, mutta ei kai se nyt paljon ainakaan haittaa

Moikka!!!

tiistai 14. heinäkuuta 2015

INFOA

Moikka!

Nyt tulee tällästä lyhyttä infopostausta. Eli pidän nyt vähän aikaa taukoa, joten ei tule nyt vähään aikaan mitään postausta, mutta noin viikon jälkeen sitten tulee taas postauksia. Mutta joo, tulin nyt vaan ilmoittamaan tän joten ei sitten tarvi ihmetellä, että miksei tuu postausta. 




maanantai 13. heinäkuuta 2015

KUVAPOSTAUS

Moi! 

Nyt ei oo siis sen takia tullut vähään aikaan postauksia, koska oon ollu sairaana ja sitten en oo muutenkaan vaan kerenny/pystyny.

Mutta nyt tulee taas tällästä kesäkuvapostausta. Ulkona on nyt vihdoin ihanan kesäistä, että siellä on niin hauskaa kuvailla kaikkea kesäistä (ja vähän muutakin kyllä...). Mutta mennään nyt jo suoraan niihin kuviin ilman mitään pidempää introa.

Mauno <3



Ja tässä on Hilma <3









Tuossa nyt nuo kuvat. Seuraavaa postausta odotellessa, joka tulee varmaan huomenna tai ylihuomenna, niin  MOIKKA!