Sivut

sunnuntai 13. maaliskuuta 2016

ROOMAN MATKA

Moi! Mulla oli siis nyt tää viikko hiihtolomaa. Oltiin tän viikon maanantaista perjantaihin Italiassa, Roomassa. Ja tää postaus on siis siitä Rooman matkasta. Tästä postauksesta tulee sitten tosi kuvapainotteinen, koska otin siellä aika paljon kuvia ja en oikein osannu karsia niitä, joten tässä nyt on aika paljon kuvia, niinku jo sanoin (oikeesti mitä nää mun selostukset on?? :D). Sanon vielä tähän alkuun, että kaikki tän postauksen kuvat on otettu mun kännykällä, joten ne ei edusta mitään parhainta laatua ;)


Oltiin siellä yötä sellasessa loma-asunnossa ja oltiin siellä siis koko perheellä. Meijän lento lähti Italiaan maanantai-aamuna klo 7.10 ja lähti takaisin tänne Suomeen perjantaina klo 10.30, Suomen aikaan 11.30.

Käytiin ekana päivänä (maanantaina) kattomassa Colosseumia. Ei vielä menty sinne sisälle, mutta oltiin siinä ulkona kattomassa ja kuvaamassa sitä. Käytiin siellä sisällä pari päivää myöhemmin, tais olla torstaina. Se oli mun mielestä tosi hieno ulkoa ja myös sisältä! :) 


Colosseum ulkoa päin 

Colosseum sisältä 


Se meijän majapaikka oli tosi lähellä (500 metrin päässä) sellasesta suihkulähteestä, Fontana di Trevistä. Käytiin siinä suihkulähteellä kaks kertaa sen meijän matkan aikana. Ja sekin oli mun mielestä hieno :)



Käytiin tiistaina Pietarinkirkossa. Kiivettiin myös sinne Pietarinkirkon kupoliin. Ne portaat mitkä sinne meni, oli välillä niin kapeat, että ei melkein mahtunu kävelemään "normaalisti", vaan piti mennä sillee sivuttain. Niistä portaista en saanut yhtään kuvaa, mutta on mulla sieltä muualta vähän kuvia :)


Pietarinkirkko sisältä
Pietarinkirkon kupolista otettu kuva :)




Tossa oli ne nähtävyydet ja paikat mistä aioin tässä teille kertoa. Aattelin myös esitellä tän postauksen lopussa mun ostokset sieltä Roomasta. En tee niistä mitään erillistä postausta, koska ostoksia oli sen verran vähän. Mutta esittelen ne siis nyt:


Ostin kolme kynsilakkaa OVS:stä. Yks tuollanen purkki maksoi 2,99€.


Sitten ostin myös tuollasen BabyLips Electro-huulirasvan. Ostin tuonkin OVS:stä. Tuo maksoi 3,99€.
 

Sitten ostin tuollasen Italia-pussukan, johon voi laittaa esim rahaa. Tuon ostin jostain sellasesta kaupasta, joita oli katujen varrella. Ja tuo maksoi 3,00€.


Ostin tuollasen paidan OVS:stä. Tuo oli mun synttärilahja (mun synttärit oli 4.3), sain valita Roomasta jonku lahjan. Mutta tuo maksoi 24,95€.

Tuossa oli mun kaikki ostokset. En oo kauheen hyvä selittämään tälläsista matkoista, mutta päätin, kuitenki tehä tän postauksen. Toivottavasti tykkäsitte tästä postauksesta ja muistakaa laittaa tonne postauksen alla oleviin arvosteluihin, että mitä tykkäsitte tästä postauksesta. Ja laittakaa myös kysymyksiä siihen kysymyspostaukseen (oon sanonu siitä jo kolmessa postauksessa, mutta ei oo tullu vielä yhtään kysymysyä..:D). Tää postaus oli tässä, moikka!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kaikille ketkä kommentoivat blogiini positiivisesti! :)